Numai în România e posibil ca un jurnalist să devină guvernator al Deltei Dunării!


Da, la Liviu Mihaiu mă refer. Nu la decizia lui Tăriceanu, motivată, limpede, de interese politice. La marele crez jurnalistic impecabil al domnului Mihaiu, crez dat foarte repede la o parte pentru şefia la ARBDD. Vestea asta mi-a zdruncinat şi mai mult nervii şi aşa sensibili de realităţi asupra cărora n-are sens să detaliez, confirmându-mi încă o dată necesitatea deciziei mele de a NU FACE COPII ÎN ROMÂNIA. Dintre toţi specialiştii în ecologie, cunoscători ai zonei Deltei Dunării, care chiar locuiesc acolo (numai eu cunosc minimum 5), premierul ţării noastre l-a găsit cel mai potrivit pe Liviu Mihaiu şi asta mintea mea nu poate concepe. Necontestându-i valenţele jurnalistice, nu i le pot accepta pe cele de guvernator al Deltei Dunării. Pentru că NU EXISTĂ. Şi?! Contează opinia mea în vreun fel? Evident că nu. Contează opinia ta? Evident că nu. Sunt curioasă ce va mai rămâne din deltă, şi aşa supusă la tot felul de presiuni, cu precădere umane. Delta a fost mereu mândria mea că m-am născut acolo, însă, încet încet, voi renunţa la astfel de sentimente pentru că sunt, pur şi simplu , inutile şi naive. Iată cam care sunt atribuţiunile guvernatorului Deltei Dunării:

> Evaluează starea ecologică a patrimoniului natural, organizează cercetarea ştiinţifică, asigură măsurile necesare conservării şi protecţiei genofondului şi biodiversităţii;

> Stabileşte şi aplică măsurile de reconstrucţie ecologică a ecosistemelor;

> Propune autorităţii centrale pentru protecţia mediului declararea zonelor funcţionale ale rezervaţiei;

> Evaluează starea resurselor naturale şi a nivelului de valorificare a acestora, în acord cu potenţialul lor de regenerare şi cu capacitatea de suport a ecosistemelor;

> Exercită controlul asupra modului de aplicare a prevederilor autorizaţiilor. Avizează planurile de amenajare a teritoriului şi de urbanism de pe teritoriul rezervaţiei;

> Stabileşte locurile şi condiţiile de desfăşurare a activităţilor de valorificare a resurselor naturale regenerabile;

> Colaborează cu autorităţile pentru protejarea intereselor localnicilor, precum şi pentru creşterea calităţii vieţii şi a standardului de civilizaţie.

Vă rog să mă iertaţi că nu îl văd pe domnul Mihaiu făcând toate acestea. În schimb, văd tot felul de afaceri şi de plimbări şi de băute prin deltă care nu au nimic de a face cu atribuţiunile de mai sus.

În altă ordine de idei, Guvernatorul Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării (ARBDD) de până acum, Paul Cononov, a anunţat ieri, la Tulcea, că a fost numit consilier personal al premierului Călin Popescu Tăriceanu. Ei?! Are logică?! Parcă da.

Am preluat această fotografie cu domnul Mihaiu şi premierul ţării noastre de pe site-ul Evenimentului Zilei pentru că mi s-a părut o fotografie elocventă şi minunată.

Leave a Reply

