vizită [Iustin Panţa]


După ce muşti din măr numeşti locul de unde ai muşcat –
muşcătura mărului –
numeşti în cuvinte un loc gol, un spaţiu inexistent,
ca şi cum ai bate un cui în aer.
Aşa că nici despre ea nu ar fi trebuit să vorbim,
s-a îndepărtat, s-a ascuns, nu mai poate fi găsită.
I-am spus odată, Lângă dragostea noastră firul cu plumb
nu stă drept.
M-a întrebat, La ce te gândeşti?
La nimic, i-am răspuns.
Atunci a ieşit din cameră, a surâs blând,
ştia că nimicul la care mă gândeam este cu totul altul
decât nimicul la care se gândeşte ea, când o întreb, La ce te gândeşti?
îi priveam, tocmai le deschisesem uşa, o femeie şi un bărbat, cât de mulţumiţi şi de indiferenţi sunt ei doi, e duminică, o zi în care stă să plouă, ce s-au gândit?, să-i facem ăstuia o vizită, altceva mai bun tot n-avem de făcut, îmi întind un buchet de flori, cum au dormit ei în dimineaţa asta de duminică vreo jumătate de oră în plus, au lenevit în pat discutând ce cumpărături să mai facă, dacă au plătit telefonul, i-am servit cu cafea şi coniac, vorbeam cu chef moderat, ea din când în când întreabă, Plouă afară?, uneori el îi răspunde, vorbim despre cunoştinţe comune şi indiferente, ei îşi amintesc despre ziua de mâine când trebuie să, s-au ridicat să plece, pe drum ea se gândeşte la ziua de mâine când trebuie să
şi răspune, La nimic.
Ea plânge mult. Se dezbrăca plângând,
lepăda veşmintele elegante şi multe lacrimi –
niciodată nu am înţeles: vroia să fie şi mai goală
dezvelindu-şi ochii de lacrimi (o concupiscenţă inegalabilă)
sau lacrimile ei erau ca un voal care-i acoperea, ultimul, goliciunea,
pudoarea de nesedus a fecioarei?
Mă îndreptam spre ea, plângea în hohot,
păşeam încordat înspre ea, mi se părea atât de îndepărtată,
am atins-o: cu vârful degetului arătător pe vârful degetului ei arătător.
Stăteam aşa, împietriţi:
vârful degetului meu arătător apăsat pe vârful degetului ei arătător.

One thought on “vizită [Iustin Panţa]

  1. seamana cu tipul din piratii din caraibe da tu nu stii ca n-ai vazut filmele

Leave a Reply

